Googlestorming: Google també pot impulsar la teva creativitat!

Googlestorming és una tècnica de creativitat basada en que les respostes de Google ens estimulin la creativitat.

Googlestorming és una nova manera de vagar (“errar a la ventura”) sense deixar el teu despatx.

A vegades hi ha problemes als que has estat donant voltes durant setmanes i necessites quelcom ràpid, quelcom fàcil, quelcom que puguis fer tu sol sense reunir un munt de gent. Quina és la resposta? Googlestorming!

Cert! deixa que el cercador Google busqui per a tu.

Procediment de Googlestorming

  • Dona un cop d’ull al teu voltant i agafa un objecte … qualsevol objecte.
  • Busca’l a Google.
  • Després escull una de les tres o quatre primeres respostes (no importa quina),
  • Obre-la i deixa que la informació de la pàgina estimuli nous pensaments sobre el teu tema.

Posant Googlestorming a prova

Heus ací un exemple que he provat.

Porto temps pensant sobre què fa que el canvi sigui sostingut – qualsevol canvi, personal o organitzatiu. He decidit usar aquesta tècnica i he agafat “clip per paper” (no és gaire original … però en part també es tracta d’això). La tercera resposta a la recerca ha estat Early Office Museum Paper Clip. (No és realment divertit el que es pot trobar a Internet?).

Buscant en aquesta web he trobat una llista de criteris que van determinar l’èxit dels clips i he pensat: usar clips pel paper va ser un canvi i s’estan usant des de fa molt temps, per tant, potser aquests criteris podrien ser útils per pensar sobre els canvis.

Innovaforum - Tècniques de creativitat - Googlestorming - Usem la recerca de "clip" a Google per estimular la creativitat

Heus ací la llista de criteris:

  1. No enganxa, mutila o estripa els papers
  2. No s’enreda amb els altres clips de la capsa
  3. Pot ajuntar un gruix considerable de papers
  4. Agafa els papers amb seguretat
  5. És prim i ocupa poc espai en els fitxers
  6. S’insereix fàcilment
  7. És lleuger i no implica pagar més en segells de correu
  8. És barat (perquè usa poc filferro)

Els resultats

Intentat convertir els criteris d’èxit dels clips de paper al “canvi sostingut”, en vaig extreure això: El canvi…

  1. … no hauria de fer que les coses anessin pitjor -especialment les coses més importants
  2. … no hauria de generar confusió, evitant que s’enredés amb les activitats existents i tot es convertís en un enrenou
  3. … ha de ser prou flexible per incorporar les activitats, temes, problemes, i demés que siguin realment importants
  4. … ha d’aconseguir el que prometia
  5. … no hauria de generar problemes que requereixin temps extra i recursos addicionals
  6. … hauria de ser tan fàcil d’implementar com sigui possible
  7. … no hauria d’afegir costos innecessaris
  8. … hauria de crear un benefici positiu

No és una llista completa, però penso que no està malament per uns quants minuts de treball … i em va proporcionar més material en el que anar pensant

Tècniques relacionades

El Googlestorming és una variant de les tècniques de creativitat com ara Forçar connexions o o Paraula a l’atzar.

Bibliografia