Googlestorming és una tècnica de creativitat basada en que les respostes de Google ens estimulin la creativitat.
Googlestorming és una nova manera de vagar (“errar a la ventura”) sense deixar el teu despatx.
A vegades hi ha problemes als que has estat donant voltes durant setmanes i necessites quelcom ràpid, quelcom fàcil, quelcom que puguis fer tu sol sense reunir un munt de gent. Quina és la resposta? Googlestorming!
Cert! deixa que el cercador Google busqui per a tu.
Procediment de Googlestorming
- Dona un cop d’ull al teu voltant i agafa un objecte … qualsevol objecte.
- Busca’l a Google.
- Després escull una de les tres o quatre primeres respostes (no importa quina),
- Obre-la i deixa que la informació de la pàgina estimuli nous pensaments sobre el teu tema.
Posant Googlestorming a prova
Heus ací un exemple que he provat.
Porto temps pensant sobre què fa que el canvi sigui sostingut – qualsevol canvi, personal o organitzatiu. He decidit usar aquesta tècnica i he agafat “clip per paper” (no és gaire original … però en part també es tracta d’això). La tercera resposta a la recerca ha estat Early Office Museum Paper Clip. (No és realment divertit el que es pot trobar a Internet?).
Buscant en aquesta web he trobat una llista de criteris que van determinar l’èxit dels clips i he pensat: usar clips pel paper va ser un canvi i s’estan usant des de fa molt temps, per tant, potser aquests criteris podrien ser útils per pensar sobre els canvis.
Heus ací la llista de criteris:
- No enganxa, mutila o estripa els papers
- No s’enreda amb els altres clips de la capsa
- Pot ajuntar un gruix considerable de papers
- Agafa els papers amb seguretat
- És prim i ocupa poc espai en els fitxers
- S’insereix fàcilment
- És lleuger i no implica pagar més en segells de correu
- És barat (perquè usa poc filferro)
Els resultats
Intentat convertir els criteris d’èxit dels clips de paper al “canvi sostingut”, en vaig extreure això: El canvi…
- … no hauria de fer que les coses anessin pitjor -especialment les coses més importants
- … no hauria de generar confusió, evitant que s’enredés amb les activitats existents i tot es convertís en un enrenou
- … ha de ser prou flexible per incorporar les activitats, temes, problemes, i demés que siguin realment importants
- … ha d’aconseguir el que prometia
- … no hauria de generar problemes que requereixin temps extra i recursos addicionals
- … hauria de ser tan fàcil d’implementar com sigui possible
- … no hauria d’afegir costos innecessaris
- … hauria de crear un benefici positiu
No és una llista completa, però penso que no està malament per uns quants minuts de treball … i em va proporcionar més material en el que anar pensant
Tècniques relacionades
El Googlestorming és una variant de les tècniques de creativitat com ara Forçar connexions o o Paraula a l’atzar.
Bibliografia
- © Joyce Wycoff & Innovation Network Heads Up!, 03.09.2003
- © Traducció/adaptació: Sèrie Tècniques de creativitat d'innovaforum