Focus Group a la Universitat Autònoma de Barcelona sobre un cas d’emprenedoria.
A proposta de les estudiants del Màster Universitari en Màrqueting de la UAB, Maria Alejandra Bulla, Andrea Castro i Susan León López, hem analitzat el cas d’emprenedoria del joc Biznelis en diverses fases.

Anàlisi
📌 L’anàlisi va començar amb la concepció del projecte per part de l’empresa Kidnelis, representada per Carles Rodrigo. Vam continuar amb l’enfocament pedagògic i el desenvolupament de continguts a càrrec dels professors Carme Casablancas Segura i Xavier Verge. La creació de la dinàmica del joc va ser a càrrec d’un reconegut expert, i el disseny, a càrrec d’un dissenyador d’excepció. Vam analitzar l’estratègia de mercat, la campanya de màrqueting, la comercialització, l’anàlisi de vendes, la participació clau de la UAB —copropietària del joc—. També la projecció internacional facilitada per David Sierra Hernández des del Parc de Recerca de la UAB.
La pandèmia de la Covid i el confinament van afectar greument el projecte, especialment per tractar-se d’un joc presencial amb quatre equips competint. El projecte, en el seu zenit i a punt d’iniciar la seva expansió, es va veure bruscament aturat.
Vam aprofundir en què es podia haver fet diferent: el rol clau del Game Master, l’adequació de les proves pilot als mercats objectiu i els factors que van limitar el seu impacte. Tot plegat per extreure’n les lliçons apreses.
Finalment, vam obrir una mirada al futur: com aprofitar el treball fet, definir millor els targets i els actors clau, i identificar com pivotar el projecte.
En síntesi
🗣️ Gairebé dues hores i mitja de debat en profunditat, amb mirada crítica i constructiva, parlant clar, i imaginant nous reptes i transformant l’experiència en aprenentatge útil.
📄 Tot aquest material, juntament amb entrevistes a altres participants del projecte, serà la base del treball final de màster d’aquestes tres estudiants, autores d’un guió excel·lent i executat amb gran solvència, que va permetre anar al fons de totes les qüestions.