Sota el terme de Creativitat Corporativa es poden reunir el conjunt de pràctiques i tècniques usades per les organitzacions per aprofitar i/o fomentar la Creativitat existent en el seu si.
Sistemes de suggeriments
La forma més usada, sovint la única, per canalitzar la Creativitat existent són els Sistemes de suggeriments que, com podeu veure en la seva historia, no són precisament una cosa nova.
- Historia dels sistemes de suggeriments
- L’home de les idees un article sobre les bústies de suggeriments i la seva implantació a l’empresa
Com introduir la creativitat a l’empresa
En un sistema jeràrquic i estructurat com són la majoria de les empreses, la Creativitat és un convidat incòmode doncs, precisament, una de les seves missions és qüestionar el status quo i canviar les coses. Això no sempre és ben rebut, tot i els beneficis que podria reportar. Introduir la Creativitat a l’empresa, sobretot si no es té recolzament d’una direcció que hi aposti clarament, és una tasca àrdua i a vegades, lamentablement, impossible.
- Perquè matem la creativitat? La creativitat és un dolç que no amarga a ningú. No obstant, rarament floreix a les nostres organitzacions. Per què?
- Els 10 manaments de la Creativitat Corporativa, les inicials del qual formen la paraula “Innovadors”
- Mataidees (Idea Killers o Killers Phrases o Wet Blankets)
- Creant suport per a la teva idea: Els 10 consells més importants per vendre i defensar idees, sorgits de l’experiència
- L’efecte Vora, una clau per començar a canviar la situació.
Històries de creativitat corporativa
En les Històries de Creativitat Corporativa podem recollir casos en que es veu que la Creativitat aflora on vol, que qualsevol persona – independentment del seu càrrec o posició – pot tenir una bona idea que reporti beneficis.
- Quin valor té una idea? Molt poc, molts cops, pot ser molt (American Airlines)