Clau

Tècniques de creativitat

Googlestorming

 
Una de les operacions en el reialme del pensament divergent és el "vagar".
Vagar per nous territoris amb la ment oberta la buida totalment proporcionant noves connexions i enllaços.
Googlestorming és una nova manera de vagar sense deixar el teu despatx.

A vegades hi ha problemes als que has estat donant voltes durant setmanes i necessites quelcom ràpid, quelcom fàcil, quelcom que puguis fer tu sol sense reunir un munt de gent. Quina és la resposta? El Googlestorming!

Cert! deixa que el cercador Google busqui per a tu.

Procediment

Exemple

Heus ací un exemple que he provat.

Porto temps pensant sobre què fa que el canvi sigui sostingut -- qualsevol canvi, personal o organitzatiu. He decidit usar aquesta tècnica i he agafat "clip per paper" (no és gaire original ... però en part també es tracta d'això). La tercera resposta a la recerca ha estat Early Office Museum Paper Clip. (No és realment divertit el que es pot trobar a Internet?). Buscant en aquesta web he trobat una llista de criteris que van determinar l'èxit dels clips i he pensat: usar clips pel paper va ser un canvi i s'estan usant des de fa molt temps, per tant, potser aquests criteris podrien ser útils per pensar sobre els canvis. Heus ací la llista de criteris:

  1. No enganxa, mutila o estripa els papers
  2. No s'enreda amb els altres clips de la capsa
  3. Pot ajuntar un gruix considerable de papers
  4. Agafa els papers amb seguretat
  5. És prim i ocupa poc espai en els fitxers
  6. S'insereix fàcilment
  7. És lleuger i no implica pagar més en segells de correu
  8. És barat (perquè usa poc filferro)
Convertint aquests criteris d'èxit dels clips de paper al canvi, en vaig extreure:
  1. El canvi no hauria de fer que les coses anessin pitjor -- especialment les coses més importants
  2. El canvi no hauria de generar confusió, evitant que s'enredés amb les activitats existents i tot es convertís en un enrenou
  3. El canvi ha de ser prou flexible per incorporar les activitats, temes, problemes, i demés que siguin realment importants
  4. El canvi ha d'aconseguir el que prometia
  5. El canvi no hauria de generar problemes que requereixin temps extra i recursos addicionals
  6. El canvi hauria de ser tan fàcil d'implementar com sigui possible
  7. El canvi no hauria d'afegir costos innecessaris
  8. El canvi hauria de crear un benefici positiu
No és una llista completa, però penso que no està malament per uns quants minuts de treball ... i em va proporcionar més material en el que anar pensant

Tornar a Clau Tècniques de creativitat

© Joyce Wycoff & Innovation Network Heads Up!, 03.09.2003
Traducció/adaptació: innovaforum.com